4, 5 mars 2013

I måndags började alltså cellon igen. Hm, jag är inte sådär jätte, jätte nöjd.
Men ändå så är jag väl rätt nöjd med cellon i måndags. Det gick liksom inte dåligt.
Fick en ny låt, "Tears in Heaven". Hyffsat enkel låt. Det var bara lite lägen som jag måste få till, fast det klarar jag rätt bra, Inte bäst men bra.
Det är bara rytmen som kan vara lite svår, två figurer faktiskt.
Igår, ja ni kan ju gissa er till hur jag tyckte det var på orkestern då med tanke på detta inlägg.
http://celloliv.blogg.se/2013/march/tankar.html#comment
Det var skönt att det kändes bättre. Kändes som att, jag åtminstonde spelade lite mer.
Men ändå ville jag något annat så jag blev besviken igen.
Åh... Innan kände jag nästan alltid glädje efter en cellolektion. Nu har jag känt besvikelse två gånger i rad över orkestern. Saknar den där glädjen.
Ja, ja, jag får försöka tänka lite positivt ändå. Det gick ju bättre iallafall!
Cellokramar <3
 
PS: Har lite nytt på gång, två skalor är påväg. Trodde jag hade laddat upp den ena, men det visste att jag aldrig hade det. Så nu kommer det två skalor inom kort. Ja, jag tänkte också göra någon ny skalvideo tänkte jag. Det kommer inom de närmsta veckorna.
Sedan har jag även massa andra cellovideor på G, så håll koll!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ebba

Du får göra det fort! Jag väntar...

Svar: Okej, det kommer en imorgon redan. :)Jag ska skynda mig!
Om mig

2013-03-06 @ 18:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0