Bruch: Kol Nidrei ∙ hr-Sinfonieorchester ∙ Mischa Maisky ∙ Paavo Järvi

 
Hej! Har ni hört "Kol Nidrei" av Max Bruch? Det är ett väldigt fint stycke som jag övar på den här veckan. Jag koncentrerar mig på delen fram till 2:43 nu först. Vad tycker ni om delen fram till 2:43? Hela stycket känns lugnt och mer som min personlighet skulle jag säga. I noterna står det "espress." det vill säga uttrycksfullt vilket är ett ord jag tar till mig lite mer av den här veckan. Hur låter något som är uttrycksfullt? Hur tolkar ni det i musiken? Då jag har lyssnat på det här stycket mycket sedan i fredags tycker jag att jag hör det här "uttrycksfulla". Lyssna och njut, "Kol Nidrei" av Max Bruch!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0