Vårövning - Ett program inför vårspel

En fin gul Forsythia. Eftermiddagsljus. Och cellolycka. Hon och jag är världens bästa team. Jag har längtat efter måndagen den 7 maj, inför kyrkövningen i dag. Åh vad jag gillar att spela i kyrkor! Visserligen är det alltid en helt annan sak när kyrksalen är fylld och ljudet dämpas. Repade från 16:30 och fick ihop ett vårigt och härligt program med Nu grönskar det, Vårvindar Friska, Änglamark och Sommarpsalm. Det blir fint så jag är jättenöjd! Den 20 maj blir det uppspel. Innan dess vill öva vidare och känna in tempot lite mer. Ofta är det ett högre tempo än vad jag spelar - å andra sidan, samtidigt kommer vi ofta fram till låtarna faktiskt är fina när jag tolkar de i mitt eget tempo. Fast det betyder inte heller att jag vill att tempot är för långsamt. Ha, så jag ska försöka bestämma mig där. Jag jobbar också med frågan: Hur vill jag uttrycka låtarna? Annars funderar jag lite över hur jag ska göra med lägen - jag ska testa mig fram och tillbaka så får vi se vad jag landar i. Fokus och koncentration lgger på att öva in låtarna - men kanske slinker jag in med en övningsvideo däremellan? Bara en tanke,, ifall jag skulle ha tid. Trots allt är det allra viktigaste att ha kul, den övningen leder framåt! 
Jag hade sedan cellolektion, för ovanlighetens skull? Ja det är nästan så det känns efter vårterminen. Men det var i alla fall skönt att ha igen. Vilket jag ju alltid vet om, att jag mår bra efter måndagsspel. (och ingen ska få ta det ifrån mig - även om jag kan känna så ibland). Nu fortsätter jag öva vårlåtar. Och, förlåt, fortsätter ytterliggare en vecka på temat vår!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0