Haydn: Cello Concerto No. 1 in C major - Harriet Krijgh - Live Classical Music Concert HD

 
Jag spelade igenom "Flute Trio no. 1 in C major" sista april, och lyckades inleda övningen långsamt. Fick ju lära mig en ny sak i fredags, att man kan ändra hastigheten på Youtubevideos. (Tack Ebba!) Och det lär jag ta hjälp av flera gånger för det fungerade helt okej. Plötsligt blev jag nästan lite överraskad när jag återigen skulle försöka mig på det vanliga tempot. Då gick det liksom lite för fort och jag undrade över om det verkligen var så snyggt? I slutänden skulle jag säga att jag nog kom in bättre i det högre tempot, efter att ha börjat min övning långsamt alltså. Nyttig vetskap, absolut! Sammanfattningsvis en bättre övning. 
Hur som helst så har nu den här dagens övning börjat med att lyssna mer på kompositören Haydn. Det är cellisten Harriet Krijgh som spelar "Cello Concerto No. 1 in C major". Om ni skulle ha fler tips på Haydnstycken får ni gärna dela med er. 
Glöm inte bort att musiken den fortsätter förgylla våra liv! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0