En vecka försenad valborgseld

Veckan började med valborg. Jag som då skrev att jag inte visste om det skulle bli någon eld i år. Fast vad trodde jag, elden är ett måste sista april, varje år. Årets eld - på en strand (Ängbybadet). Nästan vid tolvslaget igår skrev jag flera rader om våren. Vår. Vårtoner. Vårspel. Vårmusik. Ja precis så har veckan varit. En stund var jag ute i eftermiddags och tog några bilder framför en väldigt gul och fin Forsythia. Jag undrar om jag har kommit in i en gul period? Gul är en sådan härlig färg (och inte ful!). Forsythiabuskarna har sett så underbara nu ett tag. Där stod jag med cellon och poserade - så mycket har väl jag gjort i musikväg ännu så länge. Ja, och såklart lyssnat in lite musik som jag tänker dela med er nästa vecka.
I morgon har jag äntligen vårövning i kyrkan! Det ska bli kul att få ihop lite låtar, och lättare att öva vidare efteråt. Avslutar även min vecka i vårens toner och spelar igenom låtarförslagen som jag övat in. Vårvindar friska, Nu grönskar det och Änglamark. Jag lovar att jag ska försöka begräna mitt användande av ordet "Vår" framöver (haha - lycka till!) Vi hörs! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0