Terminssammanfattning - Vårtermin 2018

Hej, nationaldag och terminssammanfattning. 
Trots att det inte varit en bättre termin vill jag ändå skriva några rader. De två senaste terminerna har allting stannat av lite. Under våren har jag också tappat övningsenergi, jag som annars verkligen vill öva. För att jag tycker att det är kul naturligtvis. Grejen är, att när jag inte övar blir jag mindre motiverad. Och jag vet, att övar du bra i vanliga fall så gör det absolut ingeting om övningen är sämre en vecka. Men min övninginställning ser inte ut så, idag. I höst lär jag skriva mycket om övning!
Jag själv känner väl ingen speciell utveckling efter det senaste året. Förutom att när jag väl spelar vet jag att musiken (cellon) alltid kommer att betyda mycket för mig. Och jag vill så otroligt gärna fortsätta utvecklas resten av mitt liv. Jag vill kunna uppskatta instrumentet och den klassiska musiken. 
Min cellolärare tyckte dock att jag spelar renare? Vilket inte är något som jag har reflekterat över. Kanske beror det på att jag tänker mindre på att det låter falskt eller inte, för det tror jag faktiskt att jag gör. Och om det är falskt, struntsamma för det blir bättre! Jag uppskattar nog ännu mer idag att spela för att jag tycker att det är kul. Och den inställningen vill jag bygga vidare på.
Jag ser framemot sommarlovet Framförallt för att jag kan säga att nu, den här sommaren ska jag komma igång med övningen ordentligt på nytt (ingen vila). Så när hösten kommer är jag mer än redo för det. Det är nu det vänder.
Ni får såklart följa med på musikresan, nu när det vänder och utvecklingen i höst. Musiken fortsätter förgylla våra liv. Oavsett hur livet i övrigt ser ut. 
Glad nationaldag vänner, snart är jag tillbaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0