Mischa Elman plays Gossec's Gavotte

 
Vid den här tiden borde jag inte skriva, för inläggen de blir oftast röriga så här dags. Hej igen förresten! Efter att Ebba hade haft konsert och spelat ett stycke av Gossec så sökte jag upp kompositören lite mer. Jag fann en Gavotte som jag nu försöker spela in mig på, så kanske kan det bli en liten VLåt@celloallcellist under sommaren. Sommarövningstips det där, att leta upp lite enklare melodier på egen hand och öva in. Kul, faktiskt! Inför veckan tänker jag nog också söka upp kompositören. Vi får se om jag hittar något. Just ikväll är jag i alla fall trött så jag ska avrunda innan det här blir alldeles galet. Fast jag brukar ju just alltid säga det - lyssna och njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0