Om Sommaren Sköna - Malena Ernman (HQ)

 
Tänk att det är augusti på onsdag? Jag går i lite inspelningstankar och övar just nu på "Om Sommaren Sköna". Tänker som vanligt mycket på uttryck. Hur vill jag att musiken ska låta? Gårdagskvällens kvällsövning sa mig att jag vill att musiken ska gå framåt och växa. 
Just nu handlar övningen annars om att lära känna den här låten bättre och känna mig säkrare på den. Fast jag var nog lite för petig innan jag började testöva i går för jag tycker att jag kom in i musiken ganska snabbt. Njut av fina sommartoner, "Om sommaren sköna" med Malena Ernman! 
Annars är väl den största tanken att börja komma in i bra övningsrutiner på nytt. Jag lär skriva mer om celloövning och cellospelet framöver och hösten blir förhoppningsvis rolig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0