Seong-Jin Cho - Tchaikovsky Piano Concerto No. 1 in B-flat minor, Op. 23 (2011)

 
I tisdags satt jag hela eftermiddagen på tåget mot Stockholm och i går tog jag en långpromenad. Ja, med klassisk musik i lurarna! Spellistan heter Classical Essentials. När jag efteråt sjönk ner i gräset vid Skogskyrkogården var det till Tchaikovskys "Piano Concerto No. 1 in B-flat minor, Op. 23". Ganska dramatiska inledningstoner på det här stycket men det gör mig faktiskt mer nyfiken på fortsättningen. Vi hoppar framåt från inledningen till 21:24 som börjar med stråkarnas pizzicato. Men lyssna på flöjten som börjar spela vid 21:33. Väldigt fin del från 21:24 som jag måste lyssna på än en gång när stycket tar slut, säkert min favoritdel i hela stycket. Är ni själva mer för tonerna i början av stycket eller vilken del tar ni om och lyssnar flera gånger på? Framför pianot sitter Seong-jin Cho och dirigenten heter Alexander Dmitriev! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0