Vårspel och vårtoner

Hej! Det har stått tomt de senaste dygnen men jag har sysslat med lite annat. Men hur gick det egentligen med musikpromenad? Jag fann det riktigt härligt faktiskt med att promenera omkring inne i stan, med träningskläder och musik. Jodå, visst är det helt klart ett bra övningssätt så absolut, pröva! Jag känner dock att jag får göra om det flera gånger för att komma in i övningssättet. 
I övningen hörs annars mycket vårtoner just nu. Måndagen den 7 maj blir det rep i kyrkan inför spel i slutet av månaden. Då blir det att komma fram till ett bra program med några fina låtar. Jag berättar mer sen! Fram tills dess fokuserar jag på att spela in mig på Nu grönskar det och Vårvindar friska som jag fått som förslag. Lyssnar in mig på hur de låter och försöka hitta något uttryck i spelet? Nu ska jag börja med att få in låtarna i min Spotifylista Skördemarknad, vilket jag har tänkt göra de senaste dagarna men inte har det blivit av ännu. Efteråt ska jag repa igenom och komma in i vårstämning ännu mer! Nej inte är det skördemarknad nu, men om inte annat föreställer jag mig att låtarna skulle passa in där med. 
Vad är förresten vårtoner? Vilka låtar förknippar ni med våren? Ha nu en toppenfredag och njut sedan mycket av våren under helgen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0