Scriabin: The Poem of Ecstasy / Salonen · The Philharmonia Orchestra

 
Ledsen min energinivå åkte ner i botten den här veckan, det går upp och ner. Men nu ska vi inte prata om mitt mående. Lyssna på det här stycket, The Poem of Ecstasy av kompositören Aleksandr Skrjabin. Nu när jag plötsligt har all tid i världen försöker jag komma igång med mitt skrivande igen. Det är ju något som betyder mycket för mig och som jag väldigt gärna utvecklar mer också. Jag har varit inne ett tag till och från på Poesi/dikter. Jo, dagens stycke med anledning av att poesi är konsten att skriva poem! Ordet poem används även för musikstycken. Fast jag vet inte egentligen riktigt vilka poemstycken det finns? Har ni kanske några fler tips får ni gärna dela med er. Tills vidare: Lyssna och njut av The Poem of Ecstasy av Aleksandr Skrjabin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0