Lycka! Cellospel och solnedgång

Jag har varit nere i Skåne över påsken och därnere var det vinter minsann! Inte är det många gånger som jag har upplevt riktig vinter i Skåne ska jag säga. När sista måltiden skulle intas var det solnedgång, en stund som jag stannade upp i en sekund. 
Hemma i Stockholm är det lov några dagar till, innan den sista energin för terminen tar oss fram till sommaren. Skolan har varit tuff... Bemötande är ett så otroligt viktigt nyckelord, för mig och säkert för många fler individer. Jag har aldrig haft det lätt med att uttrycka mig i tal, snarare ser det ut som att jag inte vill "ha kontakt". Men det är ju just kontakt som jag vill ha, inne i klassrummet, ja i vilken miljö som helst. Min roll i bemötandet är viktig, kanske måste jag utveckla strategier för att nå fram. Men min omgivning, läraren har också en jättestor roll att möta upp "den tysta eleven" och inte själva backa undan. Då blir jag tryggare i sammanhanget och får en större möjlighet att ta större och större steg. Jag kan inte hjälpa att jag lätt blir frustrerad när det brister i bemötande (hur jag som elev, individ upplever).
Så i den här cirkeln, cirkulationen har jag trampat omkring. Det får mitt mående att gå upp och ned. Ändå tycker jag att kurserna och det jag får ta in och lära, ger mig något. Vilket får mig att envist snubbla framåt. Jag har ett mål och det skulle betyda så otroligt mycket om jag bara kunde komma dit. Ett mål skapar driv, det är det viktiga just nu!
Mitt i allt hamnade cellon vid sidan om under våren, för att jag varit ganska dålig på att göra något annat emellan, haft svårt för helt enkelt. Orkesterspelandet är på paus den här terminen. Men jag har varit på några cellolektioner, de där måndagseftermiddagarna när jag äntligen lyckats varva ner lite kanske. I dag tog jag upp cellon, vi hade två timmars övning, spelning hon jag. Lycka, det var så härligt! Snart, snart väntar också lite kyrkospel igen. Senare i vår, nästan precis när sommaren nalkas ni vet... Vi drar igång ett år, en vår och så småningom sommaren, här och nu tillsammans!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0