Gabriel Fauré - Sicilienne, for cello & piano, Op. 78

 
Gabriel Faurés "Sicilienne", visst är det ett vackert stycke? Stycket har ändå en hel del fart och energi. Lätt att jag blir för långsam i övningen, så det gäller att tänka på att musiken ska gå framåt hela tiden. Ännu så länge har jag inte spelat vidare i andra hälften. Jag har försökt att koncentrera mig på att få första hälften bra och lyssna in den ordentligt, vilket jag nog fortsätter med fram till nästa lektion. Rytmen i "Sicilienne" är inte den lättaste tycker jag. Nä, i alla fall inte när man är lite halvtrött och inte riktigt medveten om den. Jag måste hålla rytmen i huvudet, ha den med mig och sedan få in det där med drivet framåt... Fokus, fokus! Hur och vad tänker egentligen ni om stycket, gillar ni det? Lyssna, njut, filosofera och analysera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0