Bach - Cello Suite No. 1 in G Major BWV1007 - Mov. 3 -SOLO OldWine

 
Åh, tack OldWine för lite Bach! "Courante" från "Cello Suite No. 1 in G Major". Vet ni vad? Här sitter jag, nyss ätit lunch och tänkte om en stund ta mig ut för en promenad. Jag tänker mig typ en musikpromenad? Brukar man inte säga att minnet utvecklas av musik? Man får lättare att komma ihåg, och så blir man väl bättre på mattematik? Alltså ett superbra pluggtips att promenera omkring och lyssna på musik. Kanske Bach? Fast just i dag har jag som mål att lyssna in mig mer på flöjstycket av Haydn. Ni vet, som jag delat tidigare med er? Väl hemma igen efteråt hörs tonerna förhoppningsvis fortfarande och då är ju inte ett övningspass alldeles fel. Jag uppdaterar er om hur det gick vid ett senare tillfälle! Tills dess, lyssna och njut av Bach! Vilket stycke eller vilken låt lyssnar ni helst på under en långpromenad? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0