Åttondelar och sextondelar - Haydn och valborg

I fredags var Ebba här en sväng och vi försökte en stund med flöjtstycket av Haydn, Flute Trio no. 1 in C major. Det var första försöket och sammanfattningsvis är att första reprisen nog var enklast. Vi kände båda två att vi saknade andra stämman också. Jag tror att andra flöjt är mer lik cellostämman på några ställen? I alla fall vad jag har uppfattat från musiken ( https://www.youtube.com/watch?v=7oZIMYMsjo0 ) Och det är minsann inte jättelätt att få ihop åttondelar och sextondelar till en början. Nej och jag är ju själv ingen snabb person heller. Fast när jag väl har kommit in i ett visst tempo med åttondelarna kan det vara svårare att öva långsamt? Jag måste verkligen bli bättre på att öva in långsamt och sedan kunna spela snabbare. Mycket bättre övning! 
I dag är det i alla fall valborg och även sista april. Var försvann den här månaden? Själv har jag inga större valborgsplaner förutom att jag härnäst tänker spela igenom flöjtstycket på nytt. Önskar er alla en fin vårkväll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0