Sammanfattning (Cellolektion) 11 september 2017

Den här veckan blev det ingen orkester och jag känner inte för att sitta och skriva varför. Jag vill fortsätta med ett roligt tema och positivitet här, ingen negativitet - vilket ännu lyckats ganska bra den här terminen. Men jag har lite kort att skriva om cellolektionen i  måndags. Jag fick ju ett nytt stycke "Sonate in G minor", 1 Grave av Händel. Tvåstämmigt och vackert, så vi får se om det blir uppspel någon gång. I måndags övade jag en del på korta toner i takt 9 osv. Jag tycker redan att jag börjat komma in i de där korta tonerna mer än tidigare. Jag förösker lyssna mycket på stycket och spela till - egentligen har jag bara första två takterna in i siffran 2 den här veckan. Men som vanligt sitter jag här och säger att jag har spelat vidare. Men det är så lätt att göra det när man lyssnar till en inspelning... Jag försöker ta lite i taget för att jag vet att det är bäst. Under helgen övar jag vidare på korta toner och rytm? Jag gillar ju ett lånsgamt tempo, men inte fööör långsamt. Då blir det väl nästan segt? Framförallt trorr jag faktiskt att jag ska lyssna in mig ännu mer på Händel! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0