Doreen Carwithen (Mary Alwyn) (1922-2003) : Suffolk Suite for orchestra (1964)

 
Alltså det här stycket har jag sett framemot att dela sedan jag fick det i onsdags! Jag har har fasnat för den första delen "Prelude" och nummer 3, "Suffolk Morris" som hörs från. Kanske lite utmaning med att få upp tempot, men den är rolig att öva på... Måste bara öva på den på ett bra sätt och rätt sätt? Och inte bara för att det är kul att spela. Så kan man väl förklara det? Doreen Carwitchen verkar vara en fantastisk kompositör också, jag ska se om jag kan leta upp och skriva ihop något intressant om henne. Har ni hört hennes musik tidigare? Jag har i alla fall aldrig det, och visst är det något speciellt med att höra och lära känna en ny kompositör. Lyssna och njut! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0