LALEH - En Stund På Jorden

Vi fick två nya låtar i onsdags på orkestern, bland annat "En stund på jorden" med Laleh. Det kommer även komma sång till, så det blir säkert häftigt i slutänden med sången och hela orkestern. Jag gillade det arr som vi spelade efter. Jag vill öva mer på alla uppgångar som ni hör vid tillexempel 1:29, vilket hela stråket hade samtidigt. Jag tror ni förstår vad jag menar. Men vet ni vad? Jag har ju faktiskt spelat "En stund på jorden" med KORK också: https://www.youtube.com/watch?v=k8X0U7CmCi0 Alltså jag gillar egentligen inte att spela en låt flera gånger, eller så känns det så för att jag har spelat låten med två olika orkestrar... Det blir liksom som att "backa flera steg". Även om arren är olika och trots att jag gillade det här ny arret mycket. Äsch, det blir kul! - men ni kanske förstår mina förvirrade tankegångar ändå? Önskar er en härlig fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0