Handel, Sonata for Two Cellos in G minor

 
Från Camille Saint-Saëns till Händel den här veckan! Ett fint tvåstämmigt stycke, "Sonata for Two Cellos in G minor". Jag tyckte att jag kände musiken så jag vet inte om jag har halkat förbi det någon gång tidigare? Jag har redan hittat det här, både när det går fortare och långsamare och ännu så länge gillar jag nog ändå den här versionen bäst. Ganska lätt att lyssna in sig på och öva till! Men för att det är roligt tänkte jag dela olika versioner, olika tempon. Jag har bara delen fram 4:56 och har ärligt talat inte lyssnat vidare så mycket nu. Så vad tycker ni om första delen? Jag har några favoritdelar faktiskt, men jag tänker att jag tar upp mer under veckan. Lyssna och njut!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0