Handel Sonata For Two Cellos And Piano Movement 1

 
Jag skrev i tisdags att jag skulle försöka skriva ner delar som jag gillade mer, alltså sådant där som gör att jag kan lyssna om igen på stycket. Först och främst går ju det här i ett annat tempo, lite fortare och jag gillar fortfarade när stycket går i ett aning snabbare tempo mer. Det första stället som jag lyssnar lite mer på är när cello2 kommer in vid 1:24. Två ställen som jag gillar, och som påminner om varandra är vid 1:58 och 3:02. Är det inte fint? Jag lyssnar lite extra också vid 2:43. Sedan vill jag till slut också skriva att jag tycker såklart att hela stycket är vackert! Men kanske gör det övningen enklare att dela upp det såhär? I vilken hastighet tycker ni bäst om stycket? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0