Gula rosor och cellokärlek

Måndagsglädjen och peppen till resten av veckan kom från bästa Kulturskolan Stockholm på instagram och twitter. Jag länkar i slutet av inlägget. Åh vad jag är glad och tacksam över att ha Kulturskolan i mitt liv, och möjlighet till att utveckla det språket och det uttrycket som cellon ger mig.
Annars hade jag en ganska dålig måndag med stresspåslag som jag får gång på gång i skolan. Att bli/vara stressad hela tiden påverkar mig mer eller mindre, mentalt och psykiskt. Samtidigt när det kommer en bättre dag, som den här tisdagen, så får jag förhoppningar om att det kan funka. Och jag är nöjd med den skolan jag kommit in på faktiskt.. Jag vill att det ska funka där och jag vill kunna hitta lösningar. Men jag vet inte HUR eller VAD!
Idag har jag varit fotoinspirerad för första gången på hela månaden? Jag behöver mina intressen för att må bättre i min vardag. Så idag är jag tacksam och jag ska ta en promenad och använda mig mer av det här strax. Det är mindre än en vecka kvar till rep i kyrka också vilket jag ser framemot. Jag längtar efter att spela ut i kyrkoklang och andas in cello bara. Precis som skördemarknaden brukar kyrkspel vara ett sådant sammanhang då jag alltid spelar ut mer. Jag vill kunna ta för mig av en plats och göra ett sammanhang, en situation eller rum till mitt. Jag vill vara vän med världen och klara av att t ex spela ut på cellon överallt. Det här kanske alltid kommer vara en process och jobb för mig, men jag hoppas att de dagarna kommer också då jag lyckas bättre. Då jag lever upp till vad jag kan visa här eller på @celloallcellist i verkligheten, under konserter. Och att jag lär mig koderna för allt socialt, klarar av mina dagar utan stressen eller att kunna hantera stress bättre. Ofta är jag inte lika inspirerad när det går dåligt = jag kanske inte hittar musik som jag känner att jag vill dela och fundera kring här. Jag vet inte, det här är väl en förklaring till dagarna då jag inte orkar vara lika aktiv.
Nu ska jag använda de kreativa uttrycket med kameran en stund, sedan ha cellotime. Övning får mig att må bra. Imorgon är det orkester också. Ta vara på små stunder och bra dagar!
Länk twitter: https://twitter.com/KulturskolanSth/status/912246688496128000
Länk Instagram: https://www.instagram.com/p/BZdTjJDBmZI/?taken-by=kulturskolansthlm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0