E.GRIEG - In the Hall of the Mountain King (Cello and Double Bass) OldWine

 
Hej! Hur har ni startat veckan? Bättre än mig förhoppningsvis - visst är det mysigt med skolstartsförkylningar, alltid. Förhoppningsvis kan Grieg pigga upp mig och "In the hall of the Mountain King". Så häftigt kontrabaskomp tycker jag. Bästa Oldwine levererar! Det här stycket står med i alla mina notböcker känns det som. Ändå är det aldrig något jag fastnar för. Men när Oldwine gör bra musik av stycket så måste jag ändå säga att jag gillar det. Jag känner att jag har fullt av övningsenergi, vilket jag tänker ge mig in. Och så hoppas jag att jag kommer i väg på lektion i kväll också - det sägs ju att musik är medicin, vilket jag jämt måste instämma i. Håller ni inte med? Ha en fantastisk måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0