Doreen Carwithen (1922-2003) : Concerto for Piano and Strings (1948)

 
Det har gått ännu en dag då jag bott i soffan. Och all övningsenergi som jag inte alls för utlopp och uttryck för på det sätt som jag vill. I väntan på bättre tider så kommer här mer musik från Doreen Carwithen, konsert för piano och stråkar. Väldigt fint! Det är så roligt med kompositörer som har funnits under en tid som jag också har levt på jorden. Ni känner säkert till fler kompositörer än mig, alltså när jag pratar om kompositörer vill jag mena folk som skrivit klassiskt. Eller annars tänker jag mig artister och moderna låtar, låter det snurrigt? I vilket fall som helst hade det varit roligt att få tips på nutida kompositörer.
Min måndag blev faktiskt bra ändå då jag fick veta att det blir kyrkspel i oktober! Den andra oktober är det rep inför uppspelet. Jag lär skriva en del om hur det går. Åh vad jag älskar att ha mååål och kunna tänka framåt med min övning. Nu blev det plötsligt mycket svårare att landa i nuet... Jag kom också i väg till cellolektion i går vilket bara det gjorde mig bättre och friskare, tror jag. Ja så nu ska jag fortsätta försöka fånga upp den här övningsenergin så kanske jag kan öva på orkesterlåtar och "Allegro Appassionato" under kvällen. Vad övar ni på just nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0