Dona Nobis Pacem, traditional canon

Jag delar inte den här genren av musik ofta, men omväxling förnöjer. Anledningen till att jag vill dela "Dona Nobis Pacem" är att jag har funderat på om jag vill spela det här med i kyrkan. Kanske för att det känns som att det hör hemma i en kyrkoakustik och jag gillar att föreställa mig stycket på det sättet och att få leva upp till det och spela ut. Ja men på måndag måste jag ju testa mig fram lite! Jag hittade det här klippet med ViN-kören, Laholms Manskör, St. Olai Motettkör. Mats Strand med elever från De Geer musikgymnasium och Lunnevads folkhögskola. Henrik Bergion på piano. Leif Alhberg dirigerar och leder allsången. Cred!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0