Benedetto Marcello, Sonata No.5 in C major

 
Ny vecka och ny kompositör med ett nytt stycke. Visserligen ett stycke som jag har testspelat några gånger. Men nu blir det lite mer jobb med det här stycket i alla fall, "Sonata No. 5 in C major". Jag övar på "Allegro"-delen som ni hör från 1.30. Ja, den går fort, men övning i vanlig ordning alltså från ett långsamt till ett snabbare tempo och en bit i taget. Jag kom också underfund med att jag har ett annat stycke av Benedetto Marcello i en annan bok, "Sonata No 2 in E minor". Och jag är ju sådär att jag tycker att det ger mycket mer att ha möjlighet att spela in sig på flera stycken av en kompositör. För att man väl lär känna musiken mer då. Så det där kommer jag nog alltid gå efter. Den här veckan kommer formas efter Benedetto Marcello och Händel! Är ni lika taggade som jag? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0