Avalon String Quartet - Stacy Garrop - String Quartet No 4 'Illuminations'

I går var jag ute och gick, struntade i allt vad förkylning betyder och tog en promenad. Jag älskar de stunderna för jag får vara i min egen värld, stänga in mig där och bara vara. Musiken slumpas fram på Spotify och jag tycker det är så spännande och låter det vara så. Jag undrar alltid vad som kommer härnäst? Så när jag lyssnade i går dök ett stycke från Sandrine Chatron upp. Faktsikt ett med harpa och cello, som jag inte kunde hitta på Youtube nu. Men vill ni söka upp det så kom det från det här albumet och så var det "Hamabdil" med harpa och piano. Sedan hörde jag också något fantastiskt fint från Avalon String Quartet. Jag tror att det var det här: https://www.youtube.com/watch?v=URG9KMV5c5c Nu under början på veckan har jag tänkt många gånger att bara all inspirationen är övning, och att det ger så mycket bara att lyssna på musik. Att tänka att du vill få till den där fina tonen också. Haha, eller kanske är det bara en undanflykt när man är sjuk det där... Fast glöm ändå inte att sitta ner och bara lyssna på musiken! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0