Alice in Wonderland by Danny Elfman/arr. James Kazik

 
Fredag med filmmusik! Arret av James Kazik till "Alice in Wonderland" är så snyggt. Ett triolställe som jag skrev om i sammanfattningen hör ni från 0:28. Den väldigt fina cellomelodin kommer direkt efter. Men åh, triolstället är så snyggt när man får till det bra. Wow! Jag skrev också om delen ni hör vid 2:35. Jag gillar hur det låter från 2:48 - vackert! Sedan kommer en lugn del från 3:07 som jag förälskat mig i, om det var så så skulle jag kunna sitta och spela den delen fler gånger. Men det kanske inte ligger som prioritering övningen. Nej men, vad tycker ni om låten? Gillar ni också det här arret? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0