World premiere of "Asymptotes" by Conrad Tao on NPR's From the Top

 
Intressant, märkligt och spännande skapande stycke. Wow!! - från From the Top, får avsluta den här musikveckan. Jag hade egentligen inte tänkt att få in matte här? Men vid en sökning på "Asymptotes", från en nyfiken cellist, får jag fram ordet Asymptoter på svenska, vilket sedan resulterar i just ämnet matte vid alla googlesökningar. Jag länkar till den här sidan för en närmare förklaring: https://www.matteboken.se/lektioner/matte-4/skissa-grafer-och-asymtoter/asymptoter Gissa vad min följdfråga är? Vad har Asymptoter att göra med musikstycket? Eller om vi vänder på det, varför har kompositören döpt stycket till "Asymptotes"? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0