Schumann Piano Concerto, in A minor, OP. 54 Martha Argerich & Riccardo Chailly

 
Någon gång tar jag tåget från Stockholm, i sällskap av pianlovet. Men jag lyssnar in mig mer på Schumann, "Piano Concert in A minor, OP. 54" med Martha Argerich skickliga pianospel. Helt plötsligt lär jag vara framme, inser att oj så fort resan gick? Lyssna och njut! 
Men med tanke på vad nyss skrev - vad är egentligen bästa resmusiken, nu tänker jag kanske lite mer på klassiskt, men ni får gärna komma med fler förslag utanför den klassiska boxen. Skapa en musiklista för långa tågresor? Fast, egentligen passar väl alla lov på celloliv helt utmärkt för det syftet kanske. 
Som idag lär det göra det - tack! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0