Kyrkospel sammanfattning! - 15 oktober 2017

Hej! När jag skriver ihop den här sammanfattningen är det måndag, det sena kvällsljuset skiner in och bländar mig i ögonvrån. Ja, nyss var det ännu starkare... Och jag la märke till hur dammig datorskärmen var *host. 
I går spelade jag upp "Visa från Utanmyra", "Älska mej", Gavotte" och "Autumn Leaves". Jag åkte dit och kände mig småstressad över att jag inte hade övat som jag velat dagarna innan. Men som jag påpekat några gånger (tror jag?) så är låtarna enkla. Behövde såklart inte vara orolig med andra ord. Och repet det gick bra, kände mig nästan mer samspelt med pianot då. Men jag vet inte riktigt - det kanske bara var något som jag upplevade. Eller så var det lite nerver med i spelet när det väl gällde. Jag fick tvärflöjtskomp till "Visa från Utanmyra" också! Det var kul och det kändes som att låten blev roligare och finare att lyssna till då för publiken, när inte bara cellon stod i fokus. Dessutom var det kul att skapa något mer och större med fler instrument tycker jag! Jag känner verkligen att jag får utvecklas med mitt gehör och att lyssna till andra när jag spelar själv såhär. 
Det gick bra, helheten lät bra och efteråt är folk så snälla och uppmuntrande. Vilket gör mig jätteglad och cellopeppad av allt som sägs. Samtidigt är det alltid en liten röst någonstans ifrån som undrar om dem verkligen menar det? Eller säger dem det bara för att vara snälla? Fast okej, den rösten ignorerar vi. Jag ska försöka spela in lite videsnuttar på låtarna under veckan (inte från kyrkan dock).
Något som jag sa efteråt och som jag jämt upprepar här vill jag ta med mig: Att jag i dag tänker mer på vad jag spelar och hur jag spelar det jag spelar. Hur jag vill uttrycka allt. 
Vilket jag också tänker fortsätta gå efter i mitt cellospel för att utvecklas ännu mer. Frågor som "Vad tänker du dig med cellon i framtiden?" - är så svåra. Jag vill fortsätta utvecklas genom hela livet med cellon och musiken, växa, just nu. Sedan får jag se vad det utvecklas till ungefär. 
Nu ska jag snart i väg på cellolektion så jag ska öva, prioritera stycken som blev ganska åtsidosatta under förra veckan. Komma igång igen. Vi hörs med mer musik snart! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0