Autumn leaves - GnuS Cello feat. Tino Carugati (JAZZ COVER)

 
Lunchpaus och lite andrum... I kväll 19:00 är det Jazzkatten i P2, vilket jag i alla fall tänker lyssna på: http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=4848 Plötsligt fick jag ett tema för den här veckan, jazzmusik. För mig känns jazzgenren som improvisation, vilket det står på Wikipedia också att musiken kännetecknas av. Och för min del räcker det nästan med improvisation för att beskriva jazzen. Sväng är kanske ofta ett nyckelord också. Jag länkar till Wikipedia i slutet av inlägget så får ni läsa vidare om jazz.  "Autumn Leaves" är ju en låt som jag övar på under veckan, så gissa vem som dessutom blev glad när hon hittade en till cover att inspireras av. Det är GnuS Cello coh Tino Carugati som gjort det hela fantastiskt. Snyggt, snyggt, snyggt med trummorna i bakgrunden också! Vad tycker ni om musiken? Så får vi väl se vad jag delar för musik efter jazzkatten!
Mer om jazz på Wikipedia: https://sv.wikipedia.org/wiki/Jazz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0