Arne Domnérus - Herkules Jonssons låt

 
Jag lyssnar plötsligt mycket mera på "Herkules Jonssons låt", alltså från julkalendern med samma namn. Saxofon, kommer det inte ett fint ljud från det här instrumentet? Idag kanske jag hade valt saxofon istället för trumpet. Hehe, vem vet? Och det var faktiskt intressant, för vi pratade om jazzmusiken hemma, och jag sa något i stil med att jag tycker mer om jazz idag och kanske också har lättare för att tycka om det - klassiskt och jazz, vilken kombination. Det kanske blir så här när låten spelas ofta hemma, eller bara genren jazz hörs ofta. Vi präglas väl av våra föräldrar. Fast hörrni, jag kommer troligtvis aldrig bli en trumfantast som min lillebror. Visst, jag accepterar instrumentet och så där, och jag älskar att kunna inspireras av olika instrument - för jag anser att jag utvecklas mer desto större mitt musikbibliotek är. "Herkules Jonssons låt", lyssna och njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0