Portugal: 'Amar Pelos Dois' | Salvador Sobral - Winners of Eurovision

 
Portugal tog hem Eurovision Song Contest med låten "Amar Pelos Dois" som Salvador Sobral framförde. I videon hör ni hans syster också som skrivit låten. Åh musik, det här berörde mig. Det är av sådan här musik som jag blir peppad till att spela cello, att hitta de där känslorna. Att kunna fånga och beröra en individ. Eller att kunna få en människa att stanna upp och lyssna. För det är väl det musik handlar om? Låten är ganska enkel, inget mix och trix, bara sången, stråkmusiken och pianot. Underbart! Som vanligt finns det så mycket negativitet där ute i världen, "fel låt vann", osv... Och att folk skriver att de tror att folk röstade på Portugal för att han har hjärtproblem, sympatirösta alltså? Hm, jag hoppas att det verkligen inte handlade om det. Vilket jag heller inte tror på att det gjorde. Om någon tycker som du, har uttryckt det i sociala medier på ett negativt och lågt sätt. Då behöver heller inte du skriva. Du håller med? Nemen gilla den där kommentaren istället för att fortsätta. Sociala medier behöver inte bestå av negativa kommentarer, man undrar lite över vart världen är på väg. Men, visst är det ändå underbart att världen är fri och att man kan ha olika åsikter. Fantastiska Portugal vann för musiken, och det tänker i alla fall jag hylla, minnas och brinna för!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0