Konsert i Kungsträdgården, 21 maj 2017 - Sammanfattning

Nej, nu ska jag inte skriva en hel terminssammanfattning. Men jag har lite sådana funderingar efter gårdagens konsert. Men något ska jag nog få ihop. Jag vet att jag kom in fel vid ett ställe i "Hip Hop Medley", det är något som jag hänger upp mig på. Trots att jag vet att publiken inte alls tänkte på det, troligtvis. Sedan var det, som vanligt (?) en sådan där dag då det kändes som att jag kom fel hela tiden. Fel, fel och fel. För lågt eller för högt, åt ena hållet eller åt det andra. Men jag vet att jag är petig, och jag vet att jag inte borde tänka på det. Något jag lärt mig/lär mig är ju att det faktiskt låter sämre, om du tänker på det. Förstår ni hur jag menar? Jag är så dålig på det där själv. Det var andra gången som vi spelade "Shoreline", i alla fall som jag var med och spelade "Shoreline". Vilket var jättekul för det gick bra! Jag är glad över att jag lyckades räkna rätt i de superlånga pasuerna. Slutet som jag skrev om efter onsdagens rep gick faktiskt bättre. Det hjälper så mycket att lyssna på musiken! Jag sitter och lyssnar om och om igen på inspelningar och tycker att det låter bra som helhet. Alltså det är ju ändå häftigt att vara en del av något som blir bra, säger jag till mig själv. In i den här nya veckan bär jag med mig helheten från igår. Samtidigt hoppas jag på bättre konserter, jag vet att jag kan spela ut meeer. Men jag är nöjd. Nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0