Star Wars Theme

Det blir en vecka med Star Wars och melodifestival. Jag har tankar på att få in lite mer klassiskt nästa vecka igen kanske? Jag råkar veta att KORK, Västerorts Kammarorkester (det vill säga orkestern under VUS) också spelar Star Wars. Ett arr av Charles Sayre för orkester. Tror jag, ska tilläggas... Alltså trummorna var det bästa, sedan är det kanske så att jag är van vid att spela och höra låten i STOR orkester. Trummorna gör det här dramatiskt och grymt i alla fall. Jag känner igen det cello spelar i början från ett arr jag spelade med 4 celli. Där hade jag samma melodi i stämma 4. Jag måste säga att Star Wars, är det inte grym musik? Lyssna och njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0