Sammanfattning, (Cellolektion) - 6 mars 2017

Måndagen började med en genomspelning inför söndag. Vilket gick jättebra och så var det kul. Jag ska öva så kommer det gå jättebra. Dör lite för cello i kyrkoklang. Hade sedan cellolektion och spelade igenom hela "Allegro from the Concerto in G Minor for Two Cellos, RV 531". Jobba mer med sextondelar kanske? Jag har skrivit Inte öka och Inte stressa i mina noter vid sextondelarna. Det är kanske lätt att göra det annars? Jobba mer med starten, att spela ut i början. Ett ställe som jag annars mycket har tänkt på som övning, och fortfarande gör är från takt 49 (Tenorklav). Men det gick bra i måndags, tror jag i alla fall. Det kändes bra! Så jag tar det som ett tecken att det ger resultat att öva = fortsätt öva ännu mer. Takt 74 -75 är övning. Sedan har vi ju de där dumma, fula intonationerna. Som även de egentligen lät helt okej i måndags. Tja, jag har fortfarande funderingar som jag övar på. Jag älskar att spela det här stycket! Men det blir sista veckan nu och faktum är nog ändå att jag tacksamt och glatt tar emot ett nytt stycke. Fast, jag tänker fortsätta hålla igång "Allegro" emellanåt och kanske skriva några rader om det då och då. Men ett nytt stycke har jag, "Tarantella" av Squire. Alltså jag tänker på Bréval när jag hör det här, eller rättare sagt när jag har noterna framför mig. Är det bara jag? "Tarantella" går fort, fast det är väldigt roligt att lyssna in sig på och sedan öva på. Jag skulle nog säga att jag föredrar att lyssna mer på stycket just nu. Haha, om jag nu vågar lite på gehöret. Jodå, det ger supermycket att lyssna in något också. Nästa vecka tänkte jag dela stycket med er. Men jag gissar att ni redan hört det? Jag ska öva inför söndag och sen blir det ny vecka, nya tag. Minns att nästa vecka alltid kan bli bättre vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0