Merel - 13 year old - Tarantella

Det är måndag och jag har lite samma feelings som förra veckan. Jag har övat bättre under fredag-lördag-söndag. Och det typ en vecka kvar till konsert (nästan). Jag känner ungefär så här: jag-har-inte-övat-som-jag-velat-så-mår-halvdåligt-över-detta. Så, vi får se hur det går. Kanske flippar jag ur för att det går åt helvete. Hm, vi återvänder till dagen. I fredags när jag övade funderade jag över halvläget på sidan två (rad 5). Eftersom att det är två kors så blir det ju Ciss. Eller hur? Men i halvläget då, blir det samma där? För jag tror att jag tidigare utgått från att det varit ett C. Ciss/C spelas med fjärde fingret alltså. Och detta kom jag underfund med i fredags? Applåder, smart Hanna, äntligen. Jag tycker alla B blir rätt fler gånger medan jag inte vet vad jag tycker om A (flageolett). Det låter helt okej när jag trycker ned och det låter bättre när den är lös, haha ungefär så. Rad 6: 3, 0, 4, som också kan spelas 1, 3, 2. (Någonting sådant). Det låter halvbra med 3, 0, 4 men ändå mer rätt. Jag tycker som sagt att jag kommer fel hela tiden, som 1, 3, 2. Jag har släppt alla dubbla toner, takt 6 vilket är ett A (rad 2). Dubbla toner också på papper 3, rad 9. Det första ganska enkelt, E (fjärde läget) och A. Fast jag kan inte bestämma mig för om jag tycker att det låter okej eller inte? Medan A och E (E på D-strängen).) låter ännu enklare. Fast det här går inte, låter åt blä. Alltså släppte jag A-tonen och spelar på det understa där. En sista fundering - det känns som att jag spelar lite för fort oftast. Det kan bero på att musiken som jag lyssnar in mig till går ganska/väldigt fort, och jag är som sagt inte världsbäst på att öva långsamt. Det slutar ofta med att bågarna, takt 13 tillexempel far iväg i en enda såsig röra. I något osammanhängande, samtidigt som en eller annan ton försvinner. Härligt. Jag tror att det skulle vara behövligt med en "Hanna övar" den här veckan. Förhoppningsvis blir vi alla lite klokare efter det... Det känns fortfarande som att allt låter dåligt, inget funkar, falskt. Blablabla - men jag hoppas att negativiteten försvinner. Det kändes helt okej igår, försöker bära med mig det i alla fall. Må bättre, öva och så hörs vi imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0