I folkviseton, Torgny Björk - Cello

Jag är tillbaka precis som vintern. När det blev mars hade väl de flesta förhoppningar om att våren skulle komma. Men nej, så blev det inte. Idag är det onsdag och orkester. Just nu är jag dock lite osäker på om jag kommer komma iväg idag. Jag är så trött, sådär förkyld-trött-orkar-inte-gör-något. Någon av er som känner igen sig? Hm, kanske var det omställningen av vädret som gjorde att det blev så här. Tröttheten tar ut sin rätt på celloövningen. Men jag är nöjd så länge jag spelar lite varje dag, rör cellon varje dag. Vilket jag än så länge gjort. Känner väl dock att det börjar bli dags att lyssna in mig mer istället på styckena, en sådan övning skulle nog vara mer produktiv. I måndags var jag iväg och spela igenom några låtar inför söndag. Inför ett litet uppspel som kommer gå jättebra. Och ååh, kyrkoklang är något av det bästa att uttrycka mig tillsammans med cellon i. Jag älskar kyrkoklang! Sedan hade jag de där 45 minuterna (cellolektion) som jag längtat efter hela lovet. Det kan jag ändå leva länge på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0