Gabriel Fauré Sicilienne. David Louwerse, violoncelle ; François Daudet, piano

Jag har lyssnat mycket på "Sicilienne" av Gabriel Fauré. Det började faktiskt med att jag köpte mig en ny notbok, Suzuki Cello School Volume 7.Här fastnade jag för ett stycke, också" Sicilienne". Jag kom, efter att ha lyssnat på båda styckena, fram till "Sicilienne" i boken inte var samma stycke? Det är nämligen ett stycke av Maria Theresia von Paradis. Revised adn Edited for cello and Piano by Samuel Dushkin. För visst är det olika stycken? Hallå, någon som vill förklara det här för mig? Roligt nog så har jag noter till båda styckena och jag måste säga att jag gillar Fauré mer. Lyssna och njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0