Flo Morrissey and Matthew E. White - Look At What The Light Did Now (Official Audio)

Idag vill jag prata om låten som jag spelade igenom i måndags! Tillsammans med sång, trummor, slagverksensemble ska det bli något. Vi får väl se, men i slutänden kan det bli något bra. Haha, om inte annat har jag insett att det är är bra övning att spela om och om igen. Hej alla ciss, fiss, giss osv. Ärligt talat kändes det bra några gånger ändå. Jag vet hur det ska vara, och jag tror mig veta vart jag kommer fel. Tänk er första takten, Ciss, Giss och Fiss. Fisset ska vara en 1:a och om just denna 1:a blir fel sumpas tonerna efter. Vilket, takt två börjar med ett Aiss, (tror jag.) Jag är dålig på det här - summa av kardemumma otroligt bra övning för Hanna. Så det här ska jag fortsätta med, hehe. Jag gillar låten, "Look At What The Light Did Now" med Flo Morrissey och Matthew E. White. Det känns lite 70-80 tal. Okej, jag är ingen höjdare på att uppskatta musiken på det sättet heller. Jag skulle lika gärna kunna säga att det känns som stenåldern. I alla fall 70-80 tal vid första tonerna och när killen kommer in. När tjejen kommer ni känns det mer modernt och 2000-tal. Jag fastnar för delarna emellan sången, snyggt! Vad tycker ni om den här låten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0