Antonio Vivaldi - "Summer" Violin Concerto No. 2 in G minor, Op. 8, RV 315 from Four Seasons

Tidigare under lovet delade jag "Winter" från Vivaldis "Four Seasons" så jag fortsätter med "Summer" och "Violin Concerto No. 2 in G minor, Op. 8, RV 315". Det är ju snart sommar? Nej, sakta i backarna, kanske inte. Vi låter våren komma emellan tycker jag. Det är första mars idag, vilket faktiskt är första vårmånaden. Jag fastnar för 1:41 fram till 2:05. Sedan när violinisten startar upp vid 2:06, det kan man ju bara inte missa. Eller? Drillarna som kommer runt 3:27 lyssnar jag också lite extra på. Vackert! Fortsätt lyssna vid 3:30 - 3:38. 3:45-3.54, och hör ni sedan cello vid 3:55? Wow! Okej, vi kan konstatera den här onsdagen att studera musik och Vivaldi är nyttigt, lärorikt och helt fantastiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0