Kom! - Monica Åslund | »StimmenKlangRaum« Weimar 2016 Festivalkonzert

 
Det blir en del körmusik i programmet från vårkonserten 16 maj. Körmusiken som då S.U.S.E framförde! Idag hör vi "Kom" av Monica Åslund. Den här musiken får mig alltid att tänka på "Rövarsången" från Ronja Rövardotter. Lyssna här: https://www.youtube.com/watch?v=C13oL-z4jno  Det låter väl inspirerat av varandra? Vem är det egentligen som har gjort musiken till "Rövarsången"? Jag hittar inte det, men någon av er kanske vet. Musikern och kompositören Björn Isfält har gjort musiken till andra låtar i Ronja Rövardotter. Men "Rövarsången"? Jag får i alla fall barndomsminnen när jag hör Monica Åslunds "Kom". Lyssna och njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0