En vänlig grönska (Sommarpsalm) - Cello

 
Åh vad härligt. Jag kommer nog alltid trivas bäst med att spela solo ute i naturen. Att känna en sammhörighet och att vara ett med naturen. Efteråt sa jag något om att naturen blir som en enda stor mikrofon. Haha, så kanske det är? Vackert med fågelkvitter i bakgrunden också! Tanken med inspelningen var att det är inspelning nummer 1, senare vill jag ha som mål att spela upp låten på årets skördemarknad. Jag jobbar med texten, att spela mer efter texten än efter noterna. Tänk er en båge över tre toner. Men i musiken låter det mer som 2+1? Krånglig förklaring kanske, men jag hoppas att jag får fram det i alla fall lite som jag vill. Sedan är mina bess något att jobba vidare med. Hallå, kul med sommarlov? Lyssna och njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0