Avslutning, konsert 2 juni 2017 - Sammanfattning

I fler veckor har jag spelat på den här låten: https://www.youtube.com/watch?v=yHIxqHlzW9 Jag tycker kanske att det har varit lite svårt att öva på "Look At What The Light Did Now". Och egentligen inte alls för att det är så svårt. Jag menar mer att det är så få toner och inte alls mycket noter, långt. Vilket jag tycker gör det svårt att öva. Det känns liksom fel och inte så effektivt att sitta där i flera timmar och öva på så lite. Då händer det väl kanske att den där bra känslan som man har i ena stunden försvinner? Någon som förstår hur jag menar? Jag är nog mer för lååånga stycken som jag kan jobba mer med och hitta saker som jag vill utveckla hela tiden. Det som varit svårt är kanske att jag är lite osäker på tonerna. Låter det rätt eller falskt? Vilket gjort att jag i alla fall försökt spela det om och om igen, långsamt. Men den där osäkerheten är väl en svag sida som jag har. Vänner, lyssna inte på mig - känn dig säker så låter musiken säker också och det låter genast mycket bättre. Jag vet, för jag är med om det hela tiden. Sedan vill jag också skriva att jag älskar det här med att spela något själv. Eller att stå för cellostämman själv. Som förra våren när jag spelade i Kungsträdgården. Jag känner att jag växer och utvecklas när jag får göra saker själv och jag hoppas att det kommer fler sådana tillfällen. Den känslan vill jag också alltid bära med mig i mitt spel. Ni vet, sådär så att man inte kan hjälpa att man sträcker på sig lite? Jag spelar bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0