W. H. SQUIRE: Tarantella, for Cello and Piano

Fick ett nytt stycke igår, "Romance" av W. H. Squire. Stycket finns på Youtube om ni är nyfikna på hur det låter? Det var i alla fall inget som jag kände för att dela här - så istället inleder jag våren och musikveckan med att dela "Tarantella" av samma kompositör, Squire. "Tarantella" som är sådant där stycke som går för fort i min smak. Jag som är en mer långsam person... Ja, jag har skrivit om det tidigare. Men "Tarantella" kommer alltid vara "Tarantella" och någon gång skulle det var häftigt att kunna spela det. Jag måste ändå säga att jag gillar dem långsammare ställena i stycket bäst, då jag tänker på 0:56. Eller flödigt och snabba stråk är det väl fortfarande. Egentligen ganska häftigt den där kontrasten mellan början av stycket fram till 0:56 och plötsligt byter det karaktär typ? Jag tycker också att det är roligt att fundera på om man känner igen kompositören, Squire, i "Tarantella" och "Romance". Påminner styckena om varandra på något sätt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0