Shape of You (Ed Sheeran) || JHMJams Flute and Cello Cover

Vivaldi, han är bäst. Men Vivaldi och hans sextondelar är jag ganska så trött på efter en vecka. Tänk er då att det är två veckor fram till nästa cellolektion, alltså måste jag stå ut med dessa sextondelar länge till. Dessutom vill jag öva upp just den delen. Det ska nog gå bra! Idag har jag övat igenom Kummer, Vivaldi och "Romance" ett bra tag under eftermiddagen. Lyckades aldrig öva på orkesterstyckena (om man nu bortser från några oproduktiva minuter med "The Empire Strikes Back Medley"). Så imorgon blir det en öva-orkester-och-Kärleksvals (Neumann) - övning. Jag som skrev i förra veckan att jag inte värmt upp med orkesterstycken, nu minsann får jag ta igen imorgon. Nu skulle jag kunnat skriva något i stil med "Åh Vivaldi är så underbar, så jag delar lite sådan musik idag". Fast vi tar en paus från övningen och lyssnar till "Shape of You" av Ed Sheeran. Musiken från JHMJams. Lyssna och njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0