Känslan efter en lång övningsstund...

Hur har jullovet varit för er? Mitt har varit lugnt, väldigt lugnt men ganska så bra. Nytt år har det också blivit? Året som celloliv blir 5 år, herregud? Jag ser framemot ytterligare 5 år efter det. Idag har jag funderat fram och tillbaka över om jag ska dela musik eller bara skriva några rader? Jo, jag bestämde mig till slut för att starta upp vårterminen med att skriva. Jag har längtat efter att uttrycka mig här, skriva av mig. Egentligen så är det väl det ända jag vill säga denna måndag att cellolektionerna drar igång igen. Jag har kommit in i en härlig övningsperiod också! I och för sig ligger jag lite efter i detta övningsschema, som jag vill ha det alltså. Fördelen är att jag faktiskt övar mer då. Det låter ju härligt och bra! Fast jag skulle gärna vilja komma tillbaka till det där övningsschemat som jag från början tänkt mig. Det lär blir en övningseftermiddag helt enkelt! Känslan efter en lång övningsstund är faktiskt väldigt svårslagen... Sedan ska jag också försöka leta upp en del musik idag, en del idéer har jag faktiskt. Musik som jag hittat och lyssnat till under jullovet. Vi får väl se hur cellolivs musikvecka, ja musikår blir. Tipsa gärna om massa musik så blir allt lite roligare!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0