E. Grieg: Symphonic Dances - 2nd movement (Allegretto grazioso)

I orkesterrepertoaren den här våren hittar vi också Grieg, "Symphonic Dances". Jag konstaterar för hundrade gången att det var länge sedan jag skrev om någon kompositör. Det hade ju varit roligt att få in vid tillfälle! Hur många bra kompositörer finns det inte alltså! Har ni tips på kompositörer förresten? Musiken vid 3:37 är värd att nämna tycker, enkelt och vackert med dessa blåsmusik. Det påminner mig om en del från något annat musikstycke. Om det är något parti från "Trollflöjten"? eller så kan jag vara helt ute på öppet vatten där. Känner någon av er igen just den delen? På tal om kompositörer så är inte Grieg något som jag brukar varken dela eller spela mycket. Fast visst är det ändå underbar musik detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0