Dvorak concerto 1st movement - Grace Sohn and Keiko Tamura

Pianot! Lägg märke till det hörrni och såklart är det Dvorak "Concerto 1st movement" från Cello Akademie Rutesheim som jag delat fantastisk musik med er tidigare från. Cred! Drillarna på cellon vid 2:12 - är inte drillningarna och pianot fint där tillsammans? Och melodin som cellon inleder med är väldigt fin den med, lätt att fastna i och dras med i. Vet ni vad jag vill lära mig? Jag vill utveckla mitt musicerande, uttryck både när jag spelar solo och tillsammans med andra, tillexempel i orkestern. Skrev om det i terminssammanfattningen och jag kan tro att tankarna och inspirationen kan komma från Master Class-videor? Tips? Hur gör ni när ni musicerar, vad brukar ni tänka på osv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0