The Police - Every Breath You Take

Äntligen har jag cellolektion igen. En välbehövlig sådan, troligtvis en massa ny energi efteråt. Härligt! Och kanske blir det att gå igenom lite intonationer, haha? Då jag aldrig lyckas få rätsida på tonerna så är nog familjen ganska trött att höra på falska toner vi det här laget. Vet ni vad? Jag ska faktiskt prata om Polarpriset i början av den här veckan. Årets pristagare blev rockmusikern Sting och jazzsaxofonisten Wayne Shorter. Det skulle vara kul att skriva mer om musikerna vid tillfälle också. Skulle ni vilja läsa om dem? Den här 13:e måndagen i februari så delar jag "Every Breath You Take", med The Police, Sting. Något utav det första som jag utbrast när jag hörde vinnarnas namn var - Har inte Sting gjort den där "Every Breath You Take"? Jo, helt rätt Hanna. Låten är med i Cellisen 3 som jag spelat efter tidigare, så mitt minne svek mig inte den här gången. Ärligt talat blev jag också sugen på att spela igenom den här låten, för skojs skull. Ja, sådana ryck kan jag få när jag hör något på radio eller så. Det är alltså vad jag tänker inleda min måndag med direkt efter morgonens kaffe!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0